Самопідготовка

САМОПІДГОТОВКА В ГРУПІ ПРОДОВЖЕНОГО ДНЯ

У режимі роботи ГПД важлива роль належить виконанню домашніх завдань –
самопідготовці. Самопідготовка – це форма організації навчально –
виховного процесу в групі продовженого дня, що включає в себе види
самостійної роботи учнівз окремих предметів у їх певній послідовності та
взаємозв’язку. Її мета в тому, щоб не просто виконати домашню роботу,
полегшуючи роботу батькам, а щоб прищепити школярам навички
самостійної самоосвітньої діяльності, прагнення виконувати роботу без
допомоги мами, самовдосконалюватися. Адже саме ці навички будуть
потрібні дітям у дорослому житті. Слід пам'ятати, що самопідготовка – це не
урок, це інша форма навчання, яка спрямована на всебічний розвиток дитини,
на вдосконалення здобутих навичок, на формування вміння раціонально
використовувати час, прийти на допомогу своєму товаришу. Правильно
організована самопідготовка формує в школярів позитивне ставлення до
навчання, допомагає поглибити зміст навчальних предметів, закріпити і
повторити вивчене на уроці. Разом з тим виконання домашнього завдання в
ГПД допомагає розвивати навички взаємоконтролю, самоконтролю,
комунікативні компетентності.
Етапи проведення самопідготовки:
І. Підготовчий етап.
ІІ. Самостійна робота учнів.
ІІІ. Контроль за виконанням домашніх завдань учнями.
ІV. Контроль вихователя.
V. Підсумок самопідготовки.
Вихователь – активний учасник самопідготовки, вчить своїх вихованців як
готуватись до виконання домашніх завдань, як організувати своє робоче
місце, як швидко знаходити в підручнику потрібну сторінку, заголовок.
Тривалість самопідготовки визначена в часі залежно від віку учнів:
2-й кл. – 45 хв.
3- й кл. – 1 год. 10 хв.
4- й кл. – 1 год. 30хв.
Вихователю ГПД слід створити сприятливі умови для ефективного
виконання домашнього завдання: підготовка робочого місця; правильної
розсадки учнів, щоб уникнути конфліктів, образ, відволікань; організація
таких видів роботи, які б перед початком самопідготовки налаштували учнів
на самостійну розумову діяльність; підбір завдань чи ігор на розвиток
логічного мислення, мовленнєвих навичок, усні рахунки і т.п.; мотивувати
учнів до самостійної роботи; у разі виникнення труднощів поєднувати
індивідуальну самостійну роботу з фронтальною колективною;
впроваджувати спільне обговорення питань, які викликають труднощі у
розв'язанні; здійснювати диференційований та індивідуальний підхід до
виконання домашнього завдання учнів, враховуючи їх рівень самостійності;

привчати до того, щоб підготовку домашніх завдань учні починали з більш
складних предметів, а завершували більш легкими; практикувати
взаємоперевірку учнями виконання домашніх вправ; регулярно проводити
фізкультхвилинки, щоб уникати перевантаження і перевтоми; постійно
заохочувати і емоційно підтримувати тих, хто легко і швидко справляється із
завданням, і особливо тих, кому важко працювати самостійно; ввести в
практику регулярне підбиття підсумків самопідготовки, виокремлюючи тих,
хто гарно працював, висловлюючи поради тим, у кого не все вдалося.

 

 

 

Тексти для диктантів та списування 1 – 2 клас

 

Зима

Прийшла чарівниця-зима. Все навкруги біло. Дмуть холодні вітри, кружляють у танку сніжинки. Сосни і ялинки вбралися в пухнасті шуби.

 

Справжні друзі

Дідусь знає багато цікавих історій. А Василько обожнює їх слухати. Дідусь і Василько справжні друзі.

 

Зимовий вечір

Зимовий вечір. Надворі крутить завірюха. Маленька Оленка коло вікна чекає з роботи маму. Аж ось і мама. Оленка радісно махає їй рукою.

 

Весна

Настала весна. Сонце зігріло землю. Дерева вже прокинулись від сну. На темних гілках вилискують бруньки. Вони чекають свого часу, щоб викинути ніжні пахучі листочки.

 

 Джерело

У яру було джерело. Вода в ньому чиста і холодна. Над ним росла верба. Під вербою люди відпочивали.

Одного разу діти пили воду. Вони залишили тут кухлик.

 

 

Перші квіти

Пригріває сонечко. З’явилися перші квіти. Вилізла погрітися на сонці муха. Вона ще квола. А ось перший метелик. Сів на кульбабку і п’є сік.

 

 

Сад

Біля школи великий сад. У ньому ростуть сливи, вишні і яблуні. Навесні сад зацвів. У бджілок почалася робота. Сідають вони у квіточку, немов у колисочку. Медок збирають.

 

 

Кіт Мурчик

Живе у нас котик. Шубка м’яка та гладенька. А кігті довгі та гострі. Я його кличу Мурчиком. Тоді він біжить до моїх ніг і треться. А зараз Мурчик сидить біля нірки. Це він мишку ловить.

 

 

Прийшла весна

Сонечко посилає на землю свої промінці. Почав зникати сніг. Загомоніли веселі струмочки. На дахах будинків плачуть бурульки.

 

Гарно на природі!

У різні пори року приємно побувати у лісі, на полі, біля річки. Милують око різнокольорові квіти на лузі. Корисно вдихати чисте повітря соснового лісу. Чудово відпочити на березі маленької річки.

 

 

Урок

Дзвінок. Учні заходять у клас. Почався урок. Йосип читає про лісових звірів. На екрані учні бачать вовка, зайця, лисицю. А он білочка. Вона гризе горішки.

 

Моя Україна

Моя рідна країна – Україна. Це красива європейська країна. Наш народ добрий і співучий. Наша земля родюча і квітуча.

 

 

Липа

Біля двору цвіте липа. Квіти жовтенькі і дуже пахучі. Раді цій порі бджоли. Стара кучерява липа виділяє багато нектару.

А ще липа – лікар. Допомагає людям позбутися застуди. П’ють вони чай з липового цвіту і зміцнюють здоров’я.

 

Каштан

На подвірї росте велике дерево. Це каштан. Його квіти, наче великі свічки. Влітку він дає нам тінь. Восени із колючих кожушків визирають каштанчики.

 

Великий поет

Поліна Михайлівна розповіла дітям про Тараса Шевченка. Великий український поет народився в селі Моринці. Його життя було важким. Діти читали вірші Шевченка.

 

Панда

Бамбукового ведмедика називають пандою. Живе цей звір у лісах із бамбуку. Панди їдять молоді паростки цієї рослини. Але пропускають нагоди поласувати і пташками.

 

Травень

Дерева і кущі поспішають прибратися до свята весни. Зеленіє молода травичка. З’явилися перші фіалки. Понад річкою синіють незабудки. Зацвіла запашна суниця.