Ранкова молитва

ЩО ТАКЕ РАНКОВА МОЛИТВА ?

Ранкова молитва – це зустріч на початку дня учнів класу з педагогом.  Кожна дитина вдумливо і поважно вітається з іншими дітьми, після чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом,власними переживаннями,тривогами ,досягненнями зі своїми товаришами, які з повагою слухають її. Після цього вся група бере участь у  спільній молитві, спрямованій на духовний розвиток , почуття команди та відчуття духовної єдності. Ранкова молитва закінчується обміном новинами, які зазвичай готує педагог, щоб збагатити духовний світ дитини.
Ранкова молитва– це запланована, структурована зустріч, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу, де панує атмосфера піклування та відповідальності. Педагоги визнають особливу роль ранкової молитви в житті дітей і присвячують 15–25 хвилин на початку дня, аби створити позитивну атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі.
Чотири основні компоненти ранкової зустрічі:
1) Вітання. Учні разом із вчителем  розміщуються в колі або в довільному порядку. Усі діти вітаються, і це забезпечує розуміння, що вони є важливими членами групи. Всі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби та приналежності до групи. Вітання створює спокійний і розважливий настрій для наступного елементу зустрічі.

2) Групове заняття. Розпочинається після спокійного обмірковування інформації. У класі створюється відчуття єдності, радості через виконання пісень, участі в іграх, коротких і швидких заняттях. Ігри та заняття, позбавлені елементів суперництва, кооперативні за суттю, враховують індивідуальний рівень розвитку певних навичок дітей. Такі групові заняття, здебільшого, пов’язані з навчальною програмою чи темою, яка в цей час вивчається в класі.
3) Обмін інформацією. Учні висловлюють свої думки, обмінюються своїми переживаннями та пропонують важливі для них теми для молитви. Це може бути подячна молитва,молитва за здоров’я, з нагоди Дня народження,молитва за всяке прошення,а також молитва за померлих .Діти мають змогу дізнатися щось один про одного. Обмін інформацією допомагає розвивати милосердя, співчуття,вміння порадіти за ближнього свого.Дають змогу навчатися впевнено говорити й слухати. Кожна дитина може поставити запитання чи прокоментувати, а учень, який повідомляє інформацію, відповідає на запитання та коментарі товаришів.
4) Щоденні новини. Це коментування уривків зі святого Письма, яке щодня вивішується на класній  дошці і потім використовується ,як каліграфічна вправа . Письмове оголошення налаштовує учнів на те, що має вивчатися цього дня, а також дає можливість обміркувати події та навчання попередніх днів. Щоденні новини допомагають дітям тренувати навчальні навички, що сприяють розвиткові духовних та мовленнєвих навичок. Щоденні новини можуть містити різноманітні завдання , що активізує початок індивідуальної роботи або діяльність у центрах активності.
Такі заняття дають дітям змогу розвивати соціальні та навчальні навички, поєднуючи соціальний, емоційний та інтелектуальний ,а найголовніше духовний розвиток кожного учня. До ранкової молитви можуть долучатися священик,вчителі,батьки,гості.

Є три молитви, які підходять до всіх обставин без винятку. Перша – Слава Богу. Завжди. Друга – Господи, помилуй; Вибач. Теж завжди, тому що ми завжди грішні, завжди є, в чому нам каятися, і належну заплату за вчинки свої беремо прийнятний. Покаяння примиряє нас з Богом, наближає до Нього, а значить – дає сили. І третя – Господи, допоможи. Теж завжди, тому що нам завжди потрібна допомога Божа. Господь Сам сказав: «Без Мене не можете нічого чинити» (Ін. 15: 5).